torsdag 10 maj 2018

Sträckläsning x3


Läsningen flyter på för tillfället och jag har samlat böcm´ker på hög att skriva om. Här kommer tre bladvändare jag läst under de senaste veckorna. Klicka på titlarna så kommer du till handlingen i boken.

SveketVill man ha spänning och en bladvändare så kan man alltid lita på Linwood Barclay. Sveket är medryckande och jag sträckläser. Lättsmält underhållning i vårsolen!

Tack till Louise Bäckelin förlag för boken!


Slaktaren är del fyra i serien "Morden i Hudiksvall". Jag gillar Gabriella Ullberg Westins berättarstil. Händelser, miljön och personerna skildras klart och utan extra krusiduller. Polisen med det finskklingande namnet Johan Rokka har ett mjukt hjärta och han vill göra det rätta för de utsatta. Samtidigt är händelserna riktigt råa, vilket får mig att blunda lite grann. Men med finess knyts trådarna ihop och ett intresse lämnas kvar. Ett intresse att läsa vidare.
 Tack till HarperCollins Nordic för boken!

En klurigt skriven bok! Jag hinner redan bli rätt så störd på Amber innan perspektivet vänder och man får en helt annan syn på händelserna. Underhållande och beroendeframkallande. Jag läser på och plötsligt är boken slut.
Liv Constantine är en pseudonym för systrarna Lynne och Valerie Constantine. Trots att de bor tre stater ifrån varandra i USA så har de lyckats väva ihop en historia som heter duga. Den sista Mrs Parrish är deras debut. Jag kommer absolut att lägga namnet på minne och ser fram emot fler böcker av syskonen!

Tack till HarperCollins Nordic för boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar