söndag 7 maj 2017

Eldpojken av S.K. Tremayne

Eldpojken

Recensionsexemplar av Lind & co
Översättare Ylva Mörk
Originalets titel The Fire Child

Klicka här för att kolla in "baksidestexten"

Mystik, magi, hallucinationer, skräck, hisnande vyer. Det är Eldpojken gjord av. Det tar ordentligt fart i andra halvan av boken och det blir allt mer skruvat. Jag hade tidvis svårt att hänga med i skruvarna, i svängarna mellan realitet och inbillning/hallucinationer. Jag hålls ändå fängslad och läser i rasande takt. Upplösningen är överraskande, I did not see that coming.

Det blev ändå bara tre stjärnor av fem, mest på grund av den lilla segheten i början och det att jag inte alltid visste vad jag skulle tro. Men helt klart kommer jag att läsa framtida böcker av författaren.

1 kommentar:

  1. Jag gillade den riktigt bra! Men jag starkt rekommendera författarens första bok på svenska som heter Istvillingar!

    SvaraRadera