tisdag 12 april 2016

Ole Dole av Arlidge

Lind & co. har riktigt flyt i sin utgivning. Många författare som kanske inte varit så kända för oss nordbor. Först Jag lät dig gå och nu Ole dole, som visserligen inte är helt ny. Jag är så glad över dessa för mig nya författare som levererar.

Parvis kidnappas och försvinner personer i Southampton. De drogas och förs till avlägsna, övergivna ställen. De vaknar upp till en fasansfull verklighet. Instängda utan mat eller vatten, ingen möjlighet att ta sig därifrån. Det enda som finns är en mobiltelefon och ett vapen. Vapnet är laddat med en kula och på mobiltelefonen finns ett meddelande, skjut den andra och du får gå. Flera par försvinner och kriminalkommissarie Helen Grace team kommer ingen vart i utredningen. Mördaren lockar Helen allt närmare, men kommer hen att hittas?

Böcker som Ole dole får mig in i en total läskoma. Det är rysligt, obehagligt och otroligt spännande. Man måste läsa vidare för att få veta hur det går. Händelserna beskrivs rakt och ärligt, så rysliga som de är. Helen Grace har sina egna demoner att fightas med och hon söker sina egna vägar för att bli av med ångesten.

Nu längtar jag efter att få sätta tänderna i del två om Helen Grace, Bro bro breja. Det finns också en tredje del, Dansa min docka, yey!

Tack till Lind & CO för recensionsexemplaret!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar