torsdag 14 maj 2015

Bussresa, lästid och rock 'n roll

Inkommande helg kommer jag att åka buss i ca 864km. Lästid i massor är det första jag tänker på då. Troligtvis kommer jag inte att läsa så mycket, för det är ett härligt gäng jag åker med, nämligen bästa kören Cawiar. Vi åker till Vasa körfestival och under bussresorna brukar skratt och rungande sång avlösa varandra så läsron blir lite störd. Men det gör inget, jag brukar ha sjuka ansikts- och magmuskler efter de här resorna.

Skulle det nu vara så att det ändå skulle bli någon lästid över, så passade jag på att ladda Kindlen med både Emma Hambergs Baddaren och Rainbow Rowells Fangirl. Dessutom håller jag på med A hundred pieces of me av Lucy Dillon, men det kan hända att jag hinner läsa klart den innan vi far. Blir det brist så klickar jag hem Mhairi MaFarlanes It's not me it's you som jag också är riktigt sugen på. Många feelgood-böcker, tycks vara inne i en sådan fas nu. Fast jag sträckläste precis Emilie Schepps nya bok Vita spår som nog inte kan klassas som feelgood precis.

Om du befinner dig i Vasa i morgon eller på lördagen, kom och lyssna på Cawiar! Det är rock 'n roll, nitar och glitter som gäller! Så här ser vår spelplan ut:
Fre 15.5
21.40 - 21.55 Stadshuset
23.00 - 23.20 Bistro Ernst (Wasa Teater)
Lö 16.5
12.40 - 13.00 Rewell Center
13.30 - 14.00 Café Commerce
16.00 - 16.20 Fondis
17.20 - 17.40 Vasa fängelse (inte öppet för allmänheten)
dirigent Camilla Wiksten-Rönnbacka

Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar