tisdag 4 november 2014

Klick, klick, Kindlen tackar


Det är goda Kindle-dagar nu. Hittade en ny bok av Ann Cleeves, Thin Air. Det är sjätte boken i Shetlandsserien, om polisen Jimmy Perez. Jag gillade de tidigare trots att jag i ett skede var väldigt ledsen över ett slut i en av böckerna. Jag kom över det och ser nu fram emot att umgås med Jimmy på Shetlandsöarna igen. Klick. Det behövs bara ett klick på Amazon!

6.11 landar Elly Griffiths nya bok The Zig Zag girl i Kindlen. Den förhandsbeställde jag redan i augusti och ser nu fram emot att hugga tag i den. Om några dagar. Det är inte en Ruth Galloway bok, nästa bok i den serien kommer ut 28.4.2015 och heter The ghost fields.

I övermorgon kommer också Marian Keyes nya bok The woman who stole my life ut. Den är jag också nyfiken på. Dessutom har jag inte ännu klickat hem nyaste shopaholic-boken, Shopaholic to the stars. På något sätt känns båda dessa som "måsten", men inte på ett dåligt sätt. Kanske jag väntar på svenska översättningen, ifall inte fingret slintar ...

Det bästa med det hela är att om två veckor väntar en 6 timmars flygresa. Det är ju bästa lästiden. Så visst måste jag ladda Kindlen, så att jag inte behöver släpa hela bokhyllan med mig. Visst?

2 kommentarer:

  1. jag är på jakt efter den perfekta läsplattan, förstår att du har en kindle :) vilken använder du och hur tycker du om den ? :) har aldrig haft nån heller men känner att nu är det dags, har du nåt tips om vilka funktioner man gärna ser att läsplattan har ? det finns så många att välja mellan..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag har en Kindle Paperwhite :) Jag gillar den och enkelheten att köpa böcker från Amazon. Så gott som alla engelska böcker köper jag därifrån, så då fungerar en Kindle bra. Svenska böcker kan man lägga in i Kindlen, men då behöver man ett litet program, Calibre, på datorn. Det är enkelt att konvertera en epub-fil (som de flesta svenska böcker är) till mobi som passar i Kindlen med hjälp av Calibre. Jag uppskattar att plattan har bakgrundsbelysning, det går att läsa både i mörker och solljus. Jag har ingen erfarenhet av andra läsplattor, så tyvärr kan jag inte tipsa så mycket där.

      Radera