lördag 29 mars 2014

Bokbloggsjerka- tatuering?

Det har blivit allt mer populärt att pryda kroppen med litterära citat. Annika undrar i veckans bokbloggsjerkafråga om det här är något som jag skulle kunna tänka mig att göra.

Mitt svar är nog nej. Jag har inget som helst intresse av att tatuera mig. Visst är citatet på bilden fint, men jag skulle inte vilja ha samma text eller bild för alltid tatuerat på mig. Jag vet att jag är gammaldags och tråkig, men som tur får var och en ha sin åsikt och göra vad de vill med sin kropp.

Hemma skulle jag gärna ha fina citat som pryder väggen, men då också i sådan form att man kunde byta ut dem då man hittar ett nytt citat som man gillar.

15 kommentarer:

  1. Väggbonader är underskattat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite modernare väggbonader kunde man fixa med fina citat. Gamla väggbonader kan också vara riktigt fina.

      Radera
  2. Jag är inne på samma linje när det gäller tatueringar... passar på tonåringar men när man fyllt 30... Jag är nog också gammaldags! En kompis planerade skriva citat runt hela vardagsrumsväggen, som en bård. Det kunde bli fint om man vet vad man gör!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det skulle vara fint. Men man måste nog veta vad man gör :)

      Radera
  3. Jag kan tänka mig en tatuering, men det känns tryggare att ha citaten på väggen :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle nog inte kunna besluta mig för en tatuering, det är så definitivt.

      Radera
  4. Jag är också gammeldags och tråkig ... :)

    SvaraRadera
  5. Väggcitat låter som en mycket bättre idé, det skulle nog till och med jag våga mig på. =)

    SvaraRadera
  6. Väggcitat eller tavlor med citat får det nog bli för min del! :D

    SvaraRadera
  7. Det är väl inte tråkigt att inte vilja tatuera sig. Alla är vi olika! Jag har massor, men det är min stil.

    SvaraRadera
  8. En liten ram med ett fint citat snyggt nedskrivet är ju en intressant idé. Det är ju bara att byta när man vill. Får nästan gå och leta upp en ram! :)

    SvaraRadera
  9. Jag har fem tatueringar och fler planerade, men ingen text och inga citat. Tänk om tatueraren skulle stava fel...

    SvaraRadera