måndag 22 juli 2013

Listor och statistik

I början av året tänkte jag ambitiöst att jag skulle skriva upp alla böcker jag läser på diverse listor. Jag har inte hittills kunnat prestera någon vidare statistik över t.ex. antal lästa sidor, fördelningen mellan manliga och kvinnliga författare osv. Så jag skapade ett exel-dokument med kolumner med sådant jag kunde tänka mig vara kul att veta vid årets slut. Från tidigare har jag min Läst XXXX lista på bloggen och Goodreads där jag listar upp böckerna jag läst. Dessutom skröt Monika om sitt bokprogram, Book Collector, så jag laddade ner en provversion av det med ambitionen att lägga in alla böcker jag läst. Så hade jag plötsligt fyra ställen att fylla i vilken bok jag läst. Det kan då vem som helst räkna ut att det inte skulle bli någon större succé. Blogglistan och Goodreads har jag hållit up to date, men de andra har sackat efter ordentligt. Igår satt jag och fyllde i exel-dokumentet, fyllde i över 20 böcker där. Samtidigt beslöt jag att Book Collector inte är någonting för mig. Tre ställen att fylla i räcker gott och väl. Hoppeligen orkar jag hålla ut året till slut. I så fall ska jag sammanställa årsstatistik med olika uppgifter. Kan tänka mig att ni inte
kan bärga er...

Hur gör ni för att hålla reda på era böcker?

3 kommentarer:

  1. Det blir mest bloggen för mig. Jag har skapat en sida där jag har både register över böcker jag har och vilka jag läst/bloggat.
    Är medlem i både GoodReads och Boktips också, men uppdaterar bara sporadiskt där.

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsten av The Cuckoo's Calling och enda jag behöver just nu av dig är att du skickar ett mail till mig på lexielaser@hotmail.se så att du kan få tillgång till din vinst.
    Skriv gärna i mailet om du vill ha den som epub, mobi eller som pdf så jag vet vilken fil jag ska skicka.
    Tack för ditt deltagande:)

    Soliga kramar

    SvaraRadera
  3. Ju fler ställen desto bättre :) Jag har bloggen, Goodreads, Boktipset, Book Collector och så har jag en "manuell" lista också :)

    SvaraRadera