måndag 3 december 2012

Böcker A-Ö ~ H

Malin har på sin blogg en kul utmaning. Varje vecka ska man nämna en bok, en författare och en karaktär som börjar på veckans bokstav. Den här utmaningen har jag inte riktigt uppmärksammat tidigare, men det är ju en riktigt kul idé, så nu hänger jag på. Veckans bokstav är alltså H.

Bok på H: Hittebarnet av Katerina Janouch. Den tredje boken i serien om barnmorskan Cecilia Lund. Som vanligt händer det en massa i Cecilias privatliv, samtidigt som händelser på jobbet gör att hon utsätts för fara. Underhållande, spännande, lättläst. Jag väntar nu på att sjätte delen i serien ska ges ut.

Författare på H: Emma Hamberg. En ny bekantskap för mig då jag läste boken Rosengädda- nästa. En riktigt positiv överraskning med excentriska karaktärer. Ser fram emot del två.

Karaktär på H: Harry Hole i Jo Nesbö är en karaktär jag gärna skulle bekanta mig mera med. Jag har bara läst den första boken i serien och har de fyra följande delarna väntande i hyllan. Det kommer bara hela tiden nya böcker i mellan som tar min lästid, men böckerna väntar tålmodigt på sin tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar