fredag 21 september 2012

Veckans böcker

I veckans bokbloggsjerka vill Annika att vi ska berätta om en bok, eller flera, som fått, lånat, köpt etc den här veckan.

På sommaren fick jag ett mejl från Modernista. De undrade vilka av deras böcker från höstens utgivning jag skulle vilja ha recensionsexemplar av. Svarade bums på mejlet och såg fram emot att hitta böckerna i min brevlåda framåt hösten. För flera veckor sedan började inlägg ploppa upp där bloggare tjoade över bokpaket från Modernista. Inga böcker i min brevlåda. Påhejad av Lingonhjärta tog jag mod till mig och mejlade Modernista för att höra varför inte jag fått några böcker. Redan nästa dag hittade jag ett svar där de beklagar att jag inte fått några böcker, det hade blivit något fel. I samma mejl var också tre böcker bifogade som e-böcker!

Ni älskar dem inte av Belinda Bauer: Tredje boken av Bauer. Vi återser bekanta från tidigare böcker. Det utlovas överraskningar och spänning. Barn blir bortrövade från bilar. Varje försvinnande markeras med ett brutalt påstående. Polisen Jonas Holly, som själv ännu hämtar sig från den personliga tragedin i förra boken, står inför en verklig utmaning. Har så sett fram emot den här boken.

Nu ser du mig av S.J. Bolton. En författare jag blivit riktigt nyfiken på tack vare jubelrop från bla. Bokbabbel.

Eldnatt av Yrsa Sigurdadottir. Isländsk författare, också hon en ny författare för mig. ´Verkar riktigt ryslig den med.




Dessutom fick jag Malin Person Giolitos roman Bortom varje rimligt tvivel från Piratförlaget. Det är en spänningsroman med advokaten Sophia Weber i huvudrollen. Ska bli riktigt kul att läsa också den.

Nu återstår det bara att klura ut vilken bok jag ska börja med. Det största problemet är att Kindlen pajade idag. Så nu har jag ingen platta att läsa dem på. Kindlen blir det ett eget inlägg om under veckoslutet, då jag hunnit smälta förlusten lite.

10 kommentarer:

  1. härligt med lite nytt och fräscht att välja mellan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, skulle jag ännu ha en platta att läsa dem på så...:)

      Radera
  2. Det verkar som att du fått en hel hög med böcker =) Jag har faktiskt aldrig läst någon av Modernistas böcker, aldrig blivit av liksom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Modernista ger ut en hel del bra böcker, rekommenderar!

      Radera
  3. Jaha, minst tre av dessa vill jag nog ha så småningom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad att jag kan vara till inspiration...:)

      Radera
  4. Mycket spännande som jag blev nyfiken på där :)

    SvaraRadera
  5. Belinda Bauer har jag hört mycket om och är lite nyfiken på :)

    SvaraRadera
  6. Typisk otur i turen med din platta! Bolton har jag blivit nyfiken på efter bl.a. Lingonhjärtas hejarop!

    SvaraRadera