söndag 11 mars 2012

Get Ready to Rock!


Trots att jag inte läst mer än två sidor i en bok den här helgen hittills måste jag ändå skriva ett inlägg här på bokbloggen. Jag har ingen annan blogg, så därför publiceras detta icke bokrelaterade inlägg här.

Det som kanske inte så många vet om mig är att jag sjunger med i en kör. Kören Cawiar är en kör som består av ett 40-tal glada individer som älskar att sjunga. Vi har under de senaste åren sjungit rocklåtar och nu ligger vi i hårdträning inför vår konsert 28.4.

Den här helgen hade vi körläger och har sjungit från morgon till kväll, till natten och sedan sjungit ännu lite till. Vi är ett alldeles underbart gäng som har en härlig gemenskap. Känslan man har då man kommer hem från en sådan här helg, eller från en vanlig onsdagsövning, kan jämföras med känslan då man är mitt inne i världens bästa bok. Den känslan är svår att beskriva med ord. Jag är lyckligt lottad då jag får vara med i Cawiar!

Alla ni som läser bloggen och bor i södra Finland- ta er till Borgå den 28.4, för då invigs nyrenoverade Konstfabriken och anrika Avanti-salen med vår konsert! DET är STORT!!!

2 kommentarer:

  1. Nej, vad kul! Jag har alltid tyckt att körmänniskor verkar ha så himla kul och de ser alltid så glada ut. Själv sjunger jag inte ens hellre än bra :)

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt Monica. Vi har sååå kul!

    SvaraRadera