onsdag 24 augusti 2011

Varför jobba?

Jag har nu varit tre dagar på jobb efter den lyxiga 5 veckor långa semestern. Tre dagar under vilka jag knappt har hunnit läsa bloggar, kolla facebook och twitter. Speciellt saknar jag det att inte hållas uppdaterad med vad som händer på alla härliga bloggar som jag följt dagligen. Det som stör mej helt mest är att jag inte hinner läsa. Under semestern kunde man sno åt sig en lässtund nu och då, ibland kortare, ibland längre. Som sjukskötare kan jag inte sitta med näsan i en bok på jobbet... Nu läser jag nästan endast före jag börjar sova, max en halv timme... Känns inget kul alls. Hur ska jag komma igenom Flickan från ingenstans på 900 sidor innan förfallodagen? När ska jag hinna läsa alla härliga böcker som väntar på att bli lästa?

Igen återkommer jag till frågan- varför blev jag sjukskötare??? Varför blev inte barndomsdrömmen sann??? Bibliotekarie var det ju jag skulle bli. Kanske det inte är för sent ännu... Ett jobb bland böcker skulle vara drömmen. Att jobba på ett bibliotek eller förlag eller annat bokrelaterat. Då skulle jag kunna svara på rubriken till det här inlägget. Det kan jag inte nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar