lördag 6 augusti 2011

Bottennapp

I min ungdom var jag mycket förtjust i Danielle Steels böcker. Jag har en stor samling av hennes böcker, en del på svenska, resten på engelska. Under de senaste åren har jag bara sporadiskt läst hennes böcker. Under ett svagt ögonblick för några veckor sedan köpte jag ännu en, men den får nog lov att bli den sista. Boken Big Girl handlar om Victoria, en storväxt tjej som aldrig blir älskad av sin familj och om hennes resa till att hitta sig själv. I 380 sidor handlar boken bara om allt som går fel i hennes liv. Under de sista 60 sidorna hittar hon äntligen lyckan, en man som älskar henne som hon är. Snacka om deprimerande bok. Vill bara skaka av mig den och ta itu med något smarrigt. Få se vilken av mina olästa böcker ropar högst och fångar mitt intresse. Blir det No rest for the dead, Fladdermusmannen, Aldrig fucka upp eller En oväntad semester? Vilken tycker ni att ska vinna?

3 kommentarer:

  1. Eftersom årets semestertid lider mot sitt slut och eftersom många säkert skulle önska sig ett par veckor extra röstar jag på En oväntad semester.

    SvaraRadera
  2. Jag röstar på Fladdermusmannen.

    SvaraRadera
  3. Tack för de rösterna:) Eftersom jag ännu har två veckor kvar av semestern blev det inte ännu En oväntad semester, inte heller Fladdermusmannen, trots att den sistnämnde ropade högt... Det blev No rest for the dead. Den tycks vara ganska lättläst, så snart får de andra också en chans!

    SvaraRadera